KAUKUTIS 2006 m. drobė, aliejus, išmatavimai 30-24 cm.
Kaukų būta vyriškų ir moteriškų. Dažniau - vyriški. Tai maži žmogeliai. Kartais pabrėžiama apranga, žalia, mėlyna ar raudonais frabužiais ar skarmalais (šiuo atveju paveiksle pavaizduotas skarmaluotas Kaukutis) Jie lankydavosi arba pastoviai gyvendavo sodyboje ( kluone, svirne, kamaroje) ir skalsindavo naudą. Jie buvo matomi naktį mėnesienoje arba miglotą dieną. Šaltinis https://lt.wikipedia.org/wiki/Kaukas
Deivė Laima likimo lėmėja - Lietuvių mitinė būtybė.. 2001 m. Drobė, aliejus. Formatas 126/68 cm.
Deivė Laima lėmė ne tik žmogaus gimimą, bet ir tolesnį jo gyvenimo likimą. Nuo jos priklausė sėkmingas ar nesėkmingas žmogaus gyvenimas. Svarbiausia deivės Laimos veiklos sritis buvo lemti gimstančiam kūdikiui likimą ir sekti, kad lėmimas išpildytų. Laimos lėmimas buvo laikomas nepakeičiamu. Laima susieta su žmogaus ir viso gyvojo pasaulio pradžia. Laima yra mylima deivė. Jos vardas įpintas lietuvių liaudies dainose, sakmėse ir mituose. Jai priskirti ketvirtadienių ir nuo gruodžio 24 iki sausio 6 dienos vakarai, vadinami šventiniais. Deivė Laima lietuvių ir latvių Dievų ir Deivių panteone užima svarbią vietą.
NAGARBOS KALNO LEGENDA 1994 m. Drobė, aliejus. Formatas 114/290 cm.
1992 metais lankiausi prie Nagarbos kalno. Vietinė, šalimais kalno gyvenanti gyventoja, papasakojo Nagarbos kalno legendą. Kalne laikas nuo laiko atsiveria ugninė anga iš kuri išeinanti graži jauna mergina, ilga gražia balta suknele ir rankose laikanti auksinį padėklą ant kurio guli Žaltys su trimis galvomis. Ji stovinti prie šalimais kalno esančio kelio ir prašo, kad kas iš praeivių pabučiuotų tą Žaltį esantį padėkle. Mergina sakanti jeigu kas pabučiuos žaltį tuomet ji taps tokia pat realia kaip ir mes. Žmonės kurie bandė bučiuoti Žaltį tuo metu Žalčiui iš burnos išsiveržia ugnis ir dūmai ir taip niekam nepavyko pabučiuoti Žalčio. Taip nusivylusi mergina verkdama vėlei grįžta į kalną. Kada paklausiau pateikėjos kas tai jai pasakojo ji dūrė pirštu man į krūtinę ir pasakė AŠ TAI MAČIAU KAIP TAVE....... Tai man padarė didelį įspūdį ...taip gimė šis paveikslas. Papildomai apie Nagarbos kalną žiūrėti : https://lt.wikipedia.org/wiki/Negarbos_piliakalnis
Visatos Pramotė Deivė Lada 1995 m. Drobė, aliejus. Formatas 100/100 cm.
Visatos pramotė Deivė Lada. Anot Strijkovskio, jos garbei 05 25 - 06 25 jaunamartės ir moterys šokdavusios pievose susikibusios rankomis ir gailiai dainuodamos: Lado, lado, lado, didis mūsų Dieve!.
Sapnų paukštė
1993 m. Drobė, aliejus. Formatas 50/40 cm.
Saulės paukštis
1993 m. Drobė, aliejus. Formatas 70/60 cm.
Šatrijos kalno dvasia.
1994 m. Drobė, aliejus. Formatas 100/75 cm.
Vėlių medis.
2006 m. Drobė, aliejus. Formatas 170/70 cm.
Žaltys
1994 m. Drobė, aliejus. Formatas 81/65 cm.
Poklius- Perkūnas -Patrimpas (POKLIUS - PERKŪNAS - PATRIMPAS (Paveikslas nutapytas pagal: Simono Grunau XIV a. "Prūsijos kroniką" aprašyta Prūsų ROMOVĖS)
Lietuvių ir Prūsų svarbiausiais ir galingiausiais Dievo sūnumis laikytinas Perkūnas, Patrimpas ir Pikuolis Poklius). Kiekvienas jų savo žinioje turėjo atskiras Visatos dalis: Perkūnas– dangų ir atmosferą, Patrimpas – žemę ir augaliją, o Poklius – mirusiųjų pasaulį ir požemį. https://lt.wikipedia.org/wiki/Videvutis
Žemės Deivė ŽEMYNA ( Paveikslas sukurtas pagal 14 a. Vilniuje rastą archeologinio radinio plokštelės piešinį. Jinai išsineria iš žalčio odos tai yra amžino atgimimo simbolis, o šernas anot A. Greimo yra Žemės ir Žemynos ir Žemėpačio simbolis, jis yra vaisingumo simbolis.Šis paveikslas simbolizuoja amžiną Gimdytoją ir gyvybės atgimimo ratą).
Žemyna (Žemė, Žemelė, Žemynėlė, Žemynėlyna) – žemės, duodančios vaisius, ir viso, kas gyva, deivė, suteikianti žemei vaisingumą. Ji senos kilmės lietuvių ir prūsų Žemės deivė, garbinama labiau negu Žemėpatis, yra kilusi iš Dievų Motinos. Žemėpatis ir Žemynėlė drauge globojo laukus, žemės ūkio vaisius, visą augaliją, javus, gyvulius, sodybą, namus, jų gyventojus. (Pagal https://lt.wikipedia.org/wiki/%C5%BDemyna )
ŽVĖRŪNA
Žvėrūna - žvėrių ir miško deivė. Tai sparnuota kalė. Paveikslas sukurtas pagal Vilniuje rasto 14 a. archeologinio radinio piešinį.
JAVŲ DEIVĖ ŽEBRĖ
Tautosaka teigia, kad Deivė paukštė Žebrė , vidury javų lauko (ant pilko akmenėlio) suka lizdą ir atėjus laikui nuimti derlių kviečia ūkininką skleisdama garsus. Deivės globotiniai žebrokai-duoneliautojai. Žodis duonos žiauberė-pluta - Žebrė.
GRIAUSMO PAUKŠTIS PERKŪNAS
Lietuvių tautosakos šaltiniai teigia, kad ankstyvoji Perkūno forma buvo erelis grojantis kanklėmis Danguje, ir kai jis paliečia stygas sklinda griausmai ir žaibai.
DEIVE MEDEINA- Protėvių medis
Tautosaka teigia, kad protėvių vėlės įsikūnija į medžius.
Lietuvių ugnies Deive GABIJA. (Paveikslas nutapytas pagal K. Lovčiko užrašytą maldą Deivei Gabijai) Namų židinio Deivė. Etnografo K. Lovčiko surinkta informacija teigia, kad dar 1986 m. Šilalės raj, Upynos apylinkės moterys meldėsi namų židinio deivei Gabijai šia malda. Paveiksle vaizduojama Deivė gabija nešanti metafizinę ugnį kuri lydi mirusiuosius Anapilin. "Švinta Gabieta, uždingta gulėk, naktį grėšninkų žmonių nejudink, nebudink. Nū smerčio neatstok, padūk lazdelę, uždek žvakelę, teeiny numučiu". Paveiksle vaizduojam Deivė Gabija, kuri laiko rankoje tą metafizinę ugnį kuri lydi mirusiojo vėlę Anapili ir kitoje rankoje laiko lazdelę kurią paduoda mirusiojo vėlei. Paveiksle matomi 5 šunys kurie rodo mirusiojo vėlei kelią anapus ir fone matomas gaidys ugnie simbolis taip pat ožys apeiginis aukojimo gyvūnas. figūros fone matomi trys veidai liepsnose yra Gabėno , Jagaubio ir PelenGabijos portretai.
Gabijà (Gabėta, Ugnija, Ugninė, Peleno deivė, Pelengabija, Matergabija, Gabjauja?) – lietuvių ugnies deivė. Deivę mini Jonas Lasickis, pateikdamas maldelę, kurioje prašoma nekibirkščiuoti ir nekelti pavojaus (Gabie deuaite pokielki garu nuleiski kirbixtu). Ugnies vardas Gabija žinomas visoje Lietuvos teritorijoje, jis gerai paliudytas tautosakoje. ( pagal https://lt.wikipedia.org/wiki/Gabija )
VAISINGUMO DEIVĖ
Lietuvių Vaisingumo Deivė. Paveikslas sukurtas remiantis Vilniuje rastu XIV a. archeologiniu radiniu., kur ant nedidelės keramikinės plokštelės primityviu piešiniu buvo pavaizduota Vaisingumo Deivė laikanti iškėlus vaisingumo ženklą ( pagal M. Gimbutienę) . Fonas ir Deivę supanti aplinka bei spalvinis sprendimas sukurta paveikslo autoriaus.
Kaip ir visos pasaulio tautų kultūros, taip ir lietuvių tauta yra turtinga savo mitologiją, ir turi pasaulio sąrangos modelį, kurio sudėtyje yra senovės lietuvių mitologija. Čia mitologija reiškia pasaulio ir žmogaus kertinių gyvenimo prasmių aprašymą vaizdiniais, kuriuose įvairūs gyvūnai, augalai, daiktai ar reiškiniai išreiškia giluminius žmogaus būties klodus. Ir šiandiena mūsų sąmonėje glūdi archetipinių (mitologinių) pasaulio suvokimo modelių likučiai, kuriems būdingas sudvasintas žmogų supančio pasaulio reiškinių suvokimas. Be centrinės Dievo sampratos mitologijoje gausu įvairių dievybių, deivių, laumių ir kitų antgamtinių būtybių, kurios senovės žmogaus sąmonėje ir jo kasdieniam gyvenime turėjo savo vietą ir paskirtį. Mitologijoje kosmogoniniai mitai yra esminiai – kurie yra sugrįžimo amžinybėn priemonė (paveikslas „Žemės vartai”, “Kosmogonijos 1,2,3,4,5”). Seniausioje kosmogoninėje mitologijoje atsirado antgamtiška Pramotė – gimdytoja (paveikslas „Pramotė”), ji buvo Didžioji motina, kuri buvo laikoma didžiąja motina, gimdytoja, vaisingumo globėja tapatinama su Žeme ir dažnai ji vadinama Žėme-motinėle. Viena iš seniausių totemistinės religijos sričių yra medžių, augalų kultai. Medžiais – totemai, medžiai – prosenelių vėlių buveinės (liepa, beržas, eglė, kriaušė, obelis). Ir dabar dažnai žmogaus žuvimo bei kapo vietoje sodinami toteminiai medžiai. Toteminiai paukščiai – gegutė, pelėda, lakštingala kuriuose, manoma, taip pat įsikūnydavusios protėvių vėlės. Paveiksle „Paukščių choras” nutapyta kriaušė pilna paukščių kurios viršūnėje tupi gegutė, taip pat paveiksle „Gražioji paukštė”, kurioje įsikūnijusi vėlė. Žalčio totemo kultas (paveikslas „Žaltys”) išliko ir tada kai sustiprėjo prosenelių kultas. Svarbią vietą lietuvių mitologijoje užėmė ugnies kultas. Ugnis kaip pasaulių tarpininkė lietuvio sąmonėje ir šiandien funkcionuoja nekrokulto tradicijoje. Ugnies kultą galima suskirstyti į keletą dalių.
Senovinis:
Amžinosios ugnies kūrenimas ir garbinimas ant alkakalnių ir prie šventųjų medžių – ąžuolų.
Namų židinio ugnies garbinimas.
Nūdienos:
Ugnis kaip pasaulių tarpininkė lietuvio sąmonėje šiandien funkcionuoja nekrokulto tradicijoje.
Ugnies deginimas įvairių švenčių metu.
Vienas iš mitinio pasaulio vietų Žemaitijoje buvo Šatrijos alkakalnis (paveikslas „Šatrija”) ant kurio stovėjo senojo tikėjimo stabai (paveikslas „Žemaičių stabas”) ir buvo kūrenama amžinoji ugnis (paveikslai „Ugnis”, „Liepsna”) Ugnies prižiūrėtojai buvo žynių luomo atstovai vaidilos ir vaidilutės( paveikslas „Ugnis”, „Vaidilutė”, „Aukojimas”). Didžiosios Rasos šventės (Joninės) iki mūsų dienomų švenčiamos ant Rambyno kalno. Rasos šventė susieta su saulės ir vandens garbinimo kultu ir sutampa su ilgiausiu dienos laikotarpiu birželio 24-29d. (paveikslas „Joninių paparčiai”, „Dienovidžio saulė”). Lietuvių mitologijoje buvo būdingas ir dangaus kūnų kultas. Viena iš pagrindinių garbinimo objektų buvo Saulė ir Mėnulis. Lietuvoje buvo paplitę ir akmens totemai. Stabakūliai – akmeniniai stulpai, buvo manoma kad juose įsikūnija mirusiųjų vėlės, juos statydavo ant mirusiųjų kapų. Ir nūdieną akmenys yra gerbiami, jie statomi kapinėse, kelių sankryžose, prie įvažiavimo į sodybą ir t.t. Dubenuotieji akmenys buvo kaip aukurai, ant kurių dėdavo aukas, šie akmenys su saulės, mėnulio, žvaigždžių atvaizdais bei jų simboliais liudija apie dangaus kūnų kultą, ant jų dėdavo aukas (paveikslas „Aukojimas” nutapytas pagal dubenuotąjį akmenį, kuris randasi prie Minijos upės, netoli Klaipėdos).